Семінар-практикум учителів образотворчого мистецтва

Творчість, — писав В.О. Сухомлинський, починається там, де інтелектуальні й естетичні багатства, засвоєні, здобуті раніше, стають засобом пізнання, освоєння, перетворення світу. При цьому людська особистість немовби зливається із своїм духовним надбанням”. Художня творчість приносить дитині духовну рівновагу, розкриває здібність дитини до навчання, до уміння думати, аналізувати, шукати й знаходити оптимальні рішення у всіх випадках життя.

   Врахування особливостей мислення учнів є важливою передумовою успішної організації навчального процесу на всіх етапах шкільного навчання. Адже від того наскільки оптимально розвивається їхнє мислення, у звичайній мірі залежить наступний розвиток школяра. Саме так формується образне та критичне мислення, творча уява, розвиток інтелекту та логічне мислення  школярів.

   17 жовтня 2013 року  в  Лебединській  ЗОШ І-ІІ  ступенів  №4  пройшов  семінар-практикум  учителів образотворчого  мистецтва на тему  «Розвиток  творчої уяви та  критичного мислення  учнів на уроках образотворчого мистецтва».Учасники семінару  відзначили актуальність проблеми семінару. Адже розвивати творчу уяву та  критичне мислення учнів означає виховувати потребу в знаннях, збагачувати дітей системою знань, умінь і навичок, сучасними способами пізнання навколишнього світу. Зараз, як ніколи, нашій країні потрібні люди, які вміють критично мислити. Одноманітне, шаблонне повторення одних і тих же дій відвертає потяг до навчання. Діти позбавляються радості відкриття і поступово можуть втратити здатність до творчості. Головна мета — формування у дитини вмінь керувати процесами творчості: фантазуванням, розумінням закономірностей, розв’язанням складних проблемних ситуацій. Виділення окремих елементів образу дозволяють дитині поєднувати деталі різних образів, вигадувати нові, фантастичні об’єкти або уявлення.

   Учасники семінару відвідали урок образотворчого мистецтва в 6 класі за темою» Відтворення реальної форми предметів. Творче завдання: створення замку своєї мрії», який підготувала і провела   вчитель  Криницька Т.О. Метою уроку було створення колективної роботи, у якій втілилися уявлення учнів про об’ємні геометричні фігури. Для досягнення мети використовувалися методи формування і розвитку критичного мислення. Урок сприяв розвитку просторових уявлень, творчих здібностей учнів, формуванню навичок роботи над спільним завданням у групі, вихованню естетичного смаку. 

   Під час  зустрічі педагоги розглянули теоретичні питання, а саме:   

1.      Роль наочних посібників на уроках образотворчого мистецтва.Розвиток творчої уяви та критичного мислення учнів. (Івахнова О.М., учитель СШ №7)       

2.      Пошукова робота учнів на уроках образотворчого мистецтва. Розвиток критичного мислення школярів, формування навичок самостійної роботи. (Терно Л.М., учитель ЗОШ №1).

       Бондаренко І.В., учитель ЗОШ №5, розповіла про участь навчального закладу в  експерименті   Всеукраїнського рівня «Художньо-естетична освіта і виховання учнів загальноосвітніх закладів у процесі впровадження інтегрованих курсів» та поділилася із присутніми досвідом роботи з даного питання.

   У підсумках семінару пройшло обговорення особливостей викладання образотворчого мистецтва на сучасному етапі, було надано рекомендації щодо організації індивідуального підходу у виконанні практичної роботи.Врахування особливостей мислення учнів є важливою передумовою успішної організації навчального процесу на всіх етапах шкільного навчання. Адже від того, наскільки оптимально розвивається їхнє мислення, у звичайній мірі залежить наступний розвиток школяра. Саме так формується образне та критичне мислення, творча уява, розвиток інтелекту та логічне мислення  школярів.

1382302661_dscn8432 1382302676_dscn8418 1382302684_dscn8424 1382302700_dscn8431

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов