Інноваційні форми роботи з громадянського виховання

   Складною та водночас актуальною проблемою сучасної педагогічної науки є визначення результативності процесу виховання школярів. Всім відомо, що в останні десятиліття відбулися значні зміни методологічної основи теорії виховання. На зміну соціоцентричному за направленістю та авторитарному за характером підходу до побудови виховного процесу прийшла парадигма гуманістичного, особистісно-орієнтованого виховання.

   Нині, коли відбувається активний розвиток демократизації держави, громадянське виховання є одним із найважливіших завдань, які розв’язує система освіти. Формується національна демократична держава, і однією з передумов її існування є лояльний до держави громадянин, що дотримується демократичних цінностей та настанов у своїй поведінці.

    Ідеї громадянського виховання завжди були актуальними для педагогічної еліти України. Такі відомі українські діячі, як В. Антонович, М. Драгоманов, М. Грушевський, С. Русова, І. Огієнко, Г. Ващенко, Б. Грінченко, А. Макаренко, В.Сухомлинський та багато інших, звертали увагу у своїх роботах на особливе значення формування громадянської свідомості підростаючої особистості.

         На базі Лебединської загальноосвітньої школи № 5 працює опорна школа з громадянського виховання, на засідання якої з теми «Інноваційні форми роботи з громадянського виховання»  були запрошені класні керівники загальноосвітніх навчальних закладів міста.

         Присутні мали можливість побувати на уроці громадянської освіти з теми «Правила гостинності» у 4 класі (учитель Лебединська О.С.), на годині спілкування «Друг – це означає другий я» в 11 класі (класний керівник Ткаченко Р.В.), виховних годинах у 7-В класі «Ми діти твої, Україно!» (класний керівник Ткаченко Р.В.) та у 6-Б класі «Сплетімо вінок український сьогодні»  (класний керівник Шелепова Л.П.), взяти участь у тренінзі «Людина. Особистість. Громадянин», проведеного педагогом-організатором Борисюк А.С. та практичним психологом Клименко І.В.

         Сьогодні ми розглядаємо громадянське виховання як процес формування громадянськості, як інтегративної якості особистості, що дає змогу людині відчувати себе морально, політично й юридично дієздатною та захищеною.

         Класні керівники навчальних закладів обмінялися думками та виробили рекомендації щодо формування особистості, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення зв`язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю, готовністю до компетентної участі у житті суспільства шляхом залучення до активного громадянського життя, адже, надзвичайно важливо, щоб діти відчули цінність культурності, духовності та сприймали це як повноцінність життя. Тоді їхнє бажання морального удосконалення буде закономірним і вони матимуть змогу реалізовувати у виховній практиці ті громадянські надбання, які будуть сприяти вибору активної життєвої позиції та свідомого формування громадянського світогляду.

IMG_6574

IMG_6570

IMG_6559

DSCN1004

DSCN0502

 

DSCN0494

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *


Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов