Формуємо здоров’язбережувальні компетенності

   Найдорожчим скарбом, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки життя, є здоров’я. Це справді незрівнянне багатство, яке необхідно не просто берегти, а й повсякчас примножувати. Увага до питання здоров’я школярів суттєво зросла. Турботу викликає значне зменшення кількості абсолютно здорових дітей (їх залишається не більше 10-12%); різке погіршення стану фізичного та розумового розвитку підростаючого покоління; зростання числа учнів, що мають декілька діагнозів (у 20% старшокласників у анамнезі 5 та більше діагнозів); зниження рівня народжуваності й тривалості життя, зростання дитячої смертності; пасивність, апатія та навіть агресивне ставлення до навчання.
     Відповідно до Державного Стандарту базової і повної загальної середньої освіти, її Загальної частини визначаються вимоги до освіченості учнів основної і старшої школи про формування різноманітних компетентностей, серед яких і здоров’язбережувальна компетентність. Здоров’язбережувальна компетентність — здатність учня застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей. Це комплекс знань, умінь, ставлень та цінностей, які спрямовані на збереження й укріплення здоров’я – свого та оточуючих, на уроках та в позаурочний діяльності.
         Саме питанню формуванню в учнів здоров’язбережувальних компетентностей на уроках основ здоров’я та фізичної культури були присвячені три лінійки міжпредметного семінару-практикуму, який відбувся на базі Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5.
     На початку семінару (перша лінійка) учителі фізичної культури та основ здоров’я відвідали урок з фізичної культури у 4 класі, який проводив учитель фізичної культури Глух В.М. Цікаві загальнорозвиваючі вправи у русі та загальнорозвиваючі вправи на місці, змагання-естафети стали у пригоді учителям обох фахів.
  Під час другої лінійки (практикуму) учителі основ здоров’я розглянули поняття здоров’язбережувальних компетентностей, ризиків для здоров’я, інноваційних технологій. У ході групової роботи педагоги ознайомилися з ознаками, етапами впровадження, очікуваними результатами від застосування інноваційних технологій та отримали домашнє завдання – розробити план-конспект уроку за однією із запропонованих технологій. Учителі фізичної культури у цей час відвідали урок у 6 класі, який проводив учитель Корчменко М.Ю.
   Третя лінійка була присвячена позакласній роботі з основ здоров’я та фізичної культури, які формує в учнів здоров’язбережувальні компетентності. Справжнє свято здоров’я та спорту влаштували учням та учасникам семінару учителі ЗОШ №5 Ткаченко А.М. та Ткаченко С.І., які не лише розробили сценарій заходу, а й були ведучими цікавого дійства. Та головне, що учні-учасники отримали задоволення від участі – виступу у складі агітбригади, театралізованих фрагментів, спортивних танців (до яких залучили й учасників семінару), спортивної естафети.
  «Здоровим бути модно; здоров’я – спосіб життя кожного, хто прагне бути успішним; спорт, харчування, поведінка – складові довголіття» – саме такі слова звучали від учнів та гостей свята.

DSCN3431_-_Копiя_(2) DSCN3432 DSCN3433 DSCN3435 DSCN3438

DSCN2037

Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов