Поради батькам п’ятикласників

images 

         Шановні батьки! Ось вже й минув місяць, як ваші діти почали навчатися у п’ятому класі. На цьому нелегкому шляху ви вже зустрілися з труднощами, але були й перемоги. Сьогодні ми пропонуємо вашій увазі статтю про особливості адаптації учнів до навчання у п’ятому класі. А якщо у вас виникнуть питання – звертайтесь до практичних психологів вашого навчального закладу.
         При переході учнів із початкової школи в середню кардинально змінюється ряд характеристик соціального середовища: діти потрапляють в нові умови навчання, до котрих вони змушені адаптуватися. В початковій школі учні звикли до стилю викладання і вимог одного вчителя, його турбот і опіки. В п’ятому класі необхідно пристосовуватися до різних вчителів, їхніх особливостей, різноманітних вимог. Образно кажучи, п’ятикласники, переходячи із молодшої школи в середню, відчувають себе „маленькою рибкою, яка потрапила у велику водойму”.
          Із звичної безпечної обстановки початкової школи, де налагодились відносини з вчителями та однокласниками, дитина потрапляє в середню школу, де вчителі і класні кімнати змінюються, як в калейдоскопі. У багатьох дітей виникає підвищена тривожність, невпевненість, знижується успішність.
     Якщо в початковій школі вчитель – фігура, яка багато в чому нагадує батьків, то в середній школі для вчителів така позиція нехарактерна. Педагоги  від учнів очікують більш незалежної, самостійної і відповідальної поведінки, до якої більшість дітей не готові. Вчителі середньої школи часто, в силу того, що вони працюють з різними віковими категоріями учнів, особливо, коли довгий час працювали із старшокласниками, не роблять різниці між п’ятикласниками та іншими учнями середньої школи.
     Багато дітей  дуже переживають через погіршення успішності, зниження шкільних оцінок.  Це також непокоїть батьків, інколи вони навіть підвищують вимогливість, карають дітей за безвідповідальність або лінь, замість того, щоб з розумінням поставитись до складного періоду в житті дитини, підтримати і підбадьорити її.
     Інколи погана адаптація школярів призводить до конфліктів, взаємному незадоволенню між новими вчителями, класним керівником, учнями і їхніми батьками. В деяких випадках класний керівник відчуває труднощі у взаємовідносинах з батьками своїх нових підопічних. У батьків з’являється можливість порівняти оцінки успіхів, поведінки дитини різними вчителями і спів ставити  їх з тими, котрі були в молодшій школі. Зміни в гіршу сторону в п’ятому класі батьки інколи схильні пояснювати недостатньою кваліфікацією, неправильним ставленням вчителів до дитини. Це, в свою чергу, загострює труднощі адаптаційного періоду для п’ятикласника, ускладнює його відносини з вчителями і класним керівником. Досить несприятливою є ситуація, коли батьки схильні критично ставитися до вчителів і висловлювати свої сумніви в присутності дитини.
         Як допомогти дитині адаптуватися до більш дорослого життя, як сформувати позитивне ставлення до майбутнього, як допомогти дитині стати успішною?
Радимо вам, батьки:
  1. 1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
— побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять);
— емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);
— культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
  1. 2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
  1. 3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.
  1. 4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
  1. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.
  1. Не критикуйте та не обговорюйте особистість учителя при дитині. Якщо у вас з педагогами виникли непорозуміння — спілкуйтеся з учителем, говоріть про проблеми, шукайте разом вихід. Запам’ятайте, що ваше зневажливе ставлення до інших дорослих дитина згодом перенесе й на вас самих.
  1. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Намагайтеся провести його разом.
  1. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
  1. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів — до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.
  1. 10. Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.
  1. Довіряйте дитині. Розтлумачуйте те, що вона робить, із кращого, а не з гіршого боку. Залишайте за нею право на помилки. Тільки припускаючись помилок, дитина набуває вміння самостійно їх виправляти.
  1. Не ставтеся до дитини зневажливо. Людина змалечку повинна відчувати свою значущість. Лише тоді з нею виросте творча, впевнена у своїх силах, відповідальна особистість.
  1. Будьте послідовними у своїх вимогах, однак запам’ятайте: успіх у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов’язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю.

 

Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов