Засідання Клубу молодого учителя з теми« Урок — головна форма організації навчального процесу

 

   Кожного дня тисячі вчителів входять у класи і приступають до проведення уроків, і від того, якими будуть ці уроки, як відбудеться спілкування з дітьми, залежить процес перебудови шкільного життя: він буде прогресувати або гальмуватися. Освіта, школа зараз як стривожений вулик, зайняті енергійними пошуками нових шляхів навчання, прищеплення навичок самостійною мислення, гуманізації людських відносин.
         Урок у будь-якому класі має одну і ту ж суть: він Урок. І як одна людина не схожа на іншу, так і один урок не схожий на інший. Учні відомого грузинського педагога, ученого Ш. О. Амонашвілі і він сам називають Урок з великої букви, ставлять йому пам’ятники, пишуть оди на честь Уроку:
—Де ти народжуєшся, де ти живеш, Урок?
—Ти не можеш існувати наодинці без мене!
—Ти живеш у моїй голові, у моєму серці!
—Я тебе обдумую, планую, проводжу( але ти живеш в учнях!
—Ти живеш у класі лише тоді, коли там є учні!
 —Ти літаєш над нами, як казковий метелик, якого треба добре роздивитися. Через 45 хвилин ти заховаєшся кудись, а потім знову повернешся до нас, але вже в іншому вбранні.
—Ти прилітаєш до нас із майбутнього, ти посланник майбутнього.
         Молоді фахівці – посланники майбутнього освіти ­– зібралися 29 листопада 2017 року на базі Лебединської СШ№7 на  засідання Клубу молодого учителя з теми «Урок – головна форма організації навчального процесу». Учасниками засідання стали молоді педагоги закладів загальної середньої освіти, заступники (ЗОШ №№3,4) та директори (ЗОШ №1, СШ №7) шкіл міста, методист ЦПО. На початку заступник директора з НВР спеціалізованої школи №7 О.В. Безкоровайна поділилася власним досвідом організації  та познайомила з методичними вимогами до побудови й проведення сучасного уроку, його структурою, методикою проведення особистісно-орієнтованого  уроку. Завідувач ММК Л.В. Ковтуненко ознайомила учасників з окремими аспектами моделювання сучасного уроку та  технологічними підходами до проектування уроку. Молоді педагоги отримали завдання – підготувати розробку уроку за певною технологією.
         Для участі у наступному етапі молоді фахівці  створили постер (один від навчального закладу) у якому відобразили головні, на їх думку, шляхи мотивації учнів на уроці. Кожен постер-презентація відзначався інформаційною насиченістю та креативністю викладання думок.
         Дискусія «Як зробити урок ефективним» передбачала попередню роботу молодих педагогів з досвідченими учителями – інтерв’ю  про секрети ефективного уроку. У ході дискусії учасники прийшли до спільної думки: ефективний урок характеризується за такими ознаками:
  1. Керування пізнавальною діяльністю учнів на основі закономірностей і принципів навчання; володіння методикою вимірювання знань, вихованості, творчих здібностей учнів, їхньої фізичної сили і здоров’я.
  2. Напружена, досконало організована і результативна пізнавальна діяльність учнів.
  3. Творчий, нестандартний підхід до розв’язання проблемних ситуацій, зв’язок змісту, форм і методів навчання
  4. Диференційований підхід до окремих груп учнів.
  5. Ефективне використання кожної робочої хвилини уроку.
  6. Атмосфера демократизму, гуманізація і гуманітаризація, діловитість, стимулювання дружного спілкування, прогнозування ходу навчальної діяльності, вибір на цій основі досконалої технології досягнення запрограмованих результатів.
         Уявити сучасний урок без застосувань знань із вікової та загальної психології неможливо. Тому на зустріч було запрошено керівника міського методичного об’єднання практичних психологів О.І. Звоновську, яка надала консультацію «Психологічна атмосфера уроку. Мова тіла вчителя на уроці».
         Учитель-фахівець, майстер своєї справи – це і науковець, і талановита особистість, і психолог, і режисер, і артист. Нестандартно, жартівливо і водночас науково представила власний «рецепт» приготування хорошого уроку учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель української мови та літератури СШ №7 Л.В. Утка. Відеопрезентацію-пораду з досвіду роботи запропонувала молодим фахівцям учитель вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель початкових класів СШ №7 А.В. Калініченко.
         Зустріч завершено. Її організатори побажали учасникам знайти власний почерк проведення уроків, творчого зростання та професійного вдосконалення!

P71205-125918_-_Копiя

P71205-143743_-_Копiя P71205-144101_-_Копiя

Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов