Діють шкільні служби порозуміння

   Набув чинності 19 січня 2019 року Закон України від 18.12.2018 № 2657-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)», яким  передбачено відповідальність закладів освіти, зокрема, адміністрації, педагогів, учнів, батьків за прояви цькування. І це не випадково, адже значну роль у справі захисту дітей від насильства мають відігравати саме заклади освіти, оскільки вони  зберігають статус одного з основних інститутів соціалізації особистості, її становлення та розвитку.
  На сьогодні існують різні практики роботи закладів щодо попередження насильства. Чи не найефективнішою серед них є медіація однолітків та відновні практики через затвердження діяльності служби порозуміння.
  У нашому місті до діяльності служб залучено 4 заклади освіти: 2 школи І-ІІІ ступенів (школи №№1 та 3), 1 школа І-ІІ ступенів (школа №4) та спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №7. Цього року керівники служб порозуміння ділилися досвідом з проведення кола порозуміння, вирішення конфліктів, підготовки учнів-медіаторів конфліктів, не лише у своїх школах, а й на міських методичних заходах.
  Однією з перших до запровадження  роботи  Шкіл порозуміння долучилася психолог СШ №7  Олена Звоновська.  21 січня 2019 року вона стала учасником семінару-наради щодо організації діяльності служби порозуміння закладу освіти в сучасних умовах, який був проведений  навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.
   У ході інтерактивної взаємодії під керівництвом методистів центру Світлани Гавриленко, Лариси Кондратенко, Анни Растроста учасники обговорили проблеми впровадження та функціонування служби порозуміння та шляхи їх подолання в умовах сучасного освітнього простору, зупинилися на можливостях, що розкриваються перед учасниками освітнього процесу за умови запровадження служби порозуміння в закладі освіти, визначилися з механізмами мотивації учасників освітнього процесу щодо використання відновних практик у процесі миробудування. Актуальним з позиції оптимізації діяльності служби порозуміння закладу освіти виявилося питання забезпечення моніторингу якості її діяльності та запровадження службової документації.
  Учасники заходу отримали навчально-методичний посібник «Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект» та комплект освітніх програм «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації», розроблені Громадською організацією «Ла Страда-Україна» та рекомендовані до використання Міністерством освіти і науки України.
  За наслідками участі у семінарі-нараді відбудеться міське засідання керівників Шкіл порозуміння конфліктів.

порозумiння порозумiння4

Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов