Психологічна сабза з проблем здоров’я

  Упродовж останніх років зростає пріоритетність проблеми здоров’я дітей і підлітків, що пов’язано з різким погіршенням стану їхнього фізичного й розумового розвитку та зниженням рівня розумової працездатності. Для її розв’язання необхідно створювати відповідні умови, прагнути органічного поєднання навчально-виховного та оздоровчого процесів. Свідоме оцінювання власної успішності, компетентний вибір і визначення особистістю, яка розвивається, цілей життєдіяльності, є підґрунтям ефективного впровадження здоров’яформувальних і здоров’язбережувальних технологій.
  Одну з провідних ролей у формуванні активної життєвої позиції щодо здорового способу життя та формування відповідальної поведінки в учасників освітнього процесу покликана відігравати психологічна служба закладу. Адже в Положенні про психологічну службу у системі освіти України передбачено що « практичний психолог закладу та/або установи освіти сприяє: формуванню у здобувачів освіти відповідальної та безпечної поведінки в ситуаціях ризику, навичок здорового способу життя, збереження репродуктивного здоров’я, готовності до самореалізації».
  Тому саме реалізації зазначеного вище питання була присвячена  психологічна сабза, яка відбулася на базі Лебединської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3. Сабза – це родзинка, тож кожен практичний психолог міста під час методичного заходу поділився  методичними родзинками, які накопичив під час роботи з формування здоров’яформувальних і здоров’язбережувальних навичок в учасників освітнього процесу. Модератором заходу стала завідувач міським методичним кабінетом Ковтуненко Л.В.
  Практичні психологи загальноосвітніх шкіл №№5 та 6 (Клименко І.В. та Горбатко А.О.) розповили про особливості впровадження профілактичних програми, спрямованих на формування відповідальної поведінки у підлітків, а саме: Програми сприяння просвітницькій роботі «рівний -рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя та Програми «»Дорослішай на здоров’я», тренерами яких вони є. Робота за Програмами  передбачає використання інтерактивних методів навчання і проводиться у формі соціально-просвітницького тренінгу, тож свою розповідь кожен тренер супроводжував демонстрацією вправ на збереження репродуктивного здоров’я підлітків та розвиток навичок спілкування.
  Однією з проблем сучасної української школи  є високий рівень агресії підлітків, їх асоціальна поведінка. Досить часто із засобів мас-медіа надходять  повідомлення про бійки старшокласників або знущання підлітків зі своїх однолітків. Але ж школа та учні – це дзеркало всього суспільства. Відповідальні за це не лише діти, а дорослі. І подолати цю проблему можна тільки спільними зусиллями – влади, вчителів, громадськості та батьків.
  Тож практичний психолог Лебединської спеціалізована школа І-ІІІ ст. №7 Звоновська О.І. поділилася досвідом участі у Всеукраїнському проекті зі створення шкільної служби розв’язання конфліктів, головною стратегією  якого є медіація ровесників. Медіація – альтернативне вирішення конфліктів. Заклад вже четвертий рік входить до обласної мережі Шкіл медіації конфліктів і не випадково, що досвід створення шкільних служб порозуміння та діяльність медіаторів викликав зацікавленість та жваву дискусію учасників методичного заходу. Особливо зацікавила усіх технологія кола.
  Практичні психологи шкіл №№3 та 4 (Овчаренко А.С. та Хомишенко О.С.) поділилися досвідом роботи з програми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція». Основна місія програми – не лише дати учасникам конкретні знання з питань протидії торгівлі людьми, а й сприяти зміні їхнього ставлення до проблеми, забезпечення формування морально-етичних засад відповідальної поведінки.
  Саме ця програма є вагомим важелем впливу на підростаюче покоління у сфері профілактики торгівлі людьми. Вона враховує чинники розвитку особистості й спрямовує їх на розв’язання конкретних завдань: вчить молодь протистояти негативному впливу, тиску, не потрапити у тенета торговців людьми. Практичні психологи запропонували колегам виконати вправи з Програми, поділилися досвідом їх використання під час годин психолога та занять з активними формами роботи.
 Формування здоров’язбережувальних компетентностей дітей починається ще у дошкільному закладі. Про позитивний досвід проведення гурткової роботи з дошкільнятами розповіла практичний психолог дошкільного навчального закладу «Ромашка» Зінченко А.Б. Виконання вправ з мнемотехніки психологами дало поштовх до пошуку  використання запропонованої технології під час просвітницької та корекційно-розвиткової роботи фахівців служби.
   Методична сабза завершилася створенням методичної скриньки з порадами щодо формування здоров’яформувальних і здоров’язбережувальних навичок в учасників освітнього процесу
Л.Ковтуненко, завідуюча ММК
Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов