РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В ПЕРІОД ОГОЛОШЕННЯ КАРАНТИНУ

Відповідно до  Постанови Кабінету Міністрів України  від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19» та з метою запобігання поширенню по території України коронавірусу COVID-19 у період з 12 березня по 3 квітня 2020 року на всій території України установлено карантин (терміни карантину можуть змінитися в залежності від епідеміологічної ситуації в Україні), який передбачає заборону відвідування закладів освіти усіх типів та форм навчання, проведення масових заходів.
Міністерство освіти і науки України у своєму листі від 11.03.2020 №1/9-154 надає рекомендації керівникам закладів освіти усіх типів і форм власності щодо організації освітнього процесу в умовах карантину, в якому зазначено, що карантин запроваджується в усіх закладах освіти незалежно від форми власності та сфери управління: дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої, післядипломної освіти та рекомендовано МОН України закладам освіти:
  • відмовитись від проведення та участі в масових заходах у приміщеннях та на території закладів освіти, зокрема пробного зовнішнього незалежного оцінювання, олімпіад, змагань, конкурсів, виставок тощо;
  • не направляти здобувачів освіти та співробітників закладів до країн із високим ступенем ризику зараження;
  • інформувати здобувачів освіти та співробітників закладів щодо того, як запобігти поширенню хвороби та дій у випадку захворювання;
  • розробити заходи щодо проведення занять за допомогою дистанційних технологій та щодо відпрацювання занять відповідно до навчальних планів після нормалізації епідемічної ситуації;
  • розробити заходи щодо часткового переведення працівників на дистанційну форму роботи;
  • забезпечити профілактичні заходи, які попередять масове розповсюдження гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом, гострих респіраторних інфекцій;
  • виконувати рішення тимчасових обласних протиепідемічних комісій;
  • обмежити проведення запланованих нарад, експертиз тощо до нормалізації епідемічної ситуації.
Для ефективної організації навчання здобувачів освіти закладів освіти  в умовах обмеження освітнього  процесу рекомендуємо використовувати форми дистанційного навчання (організація та реалізація освітнього процесу, за якого його учасники (об’єкт і суб’єкт навчання) здійснюють навчальну взаємодію екстериторіально за допомогою різних інструментів:
  • електронної пошти (передавання текстів, графіків, аудіо та відео файлів);
  • Viber (створення закритих груп, виконная однакових завдань, розв’язання навчальних проблем, обмін інформацією);
  • блогів (форма спілкування, сприяє розвитку мовленнєвих навичок);
  • форумів (форма спілкування, у т.ч. дистанційного, за наявності модератора);
  • чатів (засіб оперативного спілкування; різновиди: текстовий, голосовий, аудіовідеочат та ін.);
  • відеоуроків (класно-урочна форма навчання в online режимі; MozaBook);
  • веб-сервісів (додатки Google, середовище Classroom);
  • електронних, інтерактивних, мультимедійних, підручників, посібників (колективна їх розробка засобами Learning Apps; електронні версії підручників (https://www.ed-era.com/books/http://kmmedia.com.ua/ books/,https://e-pidruchnyky.net/);
  • віртуальних екскурсій (лабораторії, у т.ч. цифрові (https://dixi.education/), практикуми, бібліотеки, школи, вікторини (Quizizz);
  • гіпермаркетів знань (сторінками Вікіпедії);
  • студій онлайн-освіти Educational Era (https://www.ed-era.com/);
  • тесторіумів (OnlineTest Pad);
  • відеоконференцій (конференції реального часу в online режимі, дозволяють проводити заняття у «віддалених класах» із використанням унаочнення) тощо.
Методичні рекомендації щодо організації навчального процесу в закладах освіти в період запровадження карантину

За матеріалами сайту СОІППО

Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов