ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЯКІСНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС В ДИТСАДКАХ В УМОВАХ КАРАНТИНУ – РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ КЕРІВНИКІВ, ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ

Інформаційно-освітні матеріали щодо профілактики захворюваності та засоби запобігання поширенню COVID-19, проведення часу на свіжому повітрі та співпраця всіх учасників освітнього процесу. Про ці та інші поради щодо забезпечення якості дошкільної освіти України в умовах карантину йдеться у рекомендаціях, розроблених Українським інститутом розвитку освіти

За даними моніторингу ЮНЕСКО, на початку пандемії COVID-19 понад 160 країн, включно з Україною, запровадили загальнодержавні закриття закладів освіти. В Україні дитсадки частково відновили свою роботу в червні 2020 року з дотриманням нових правил у роботі, затверджених Міністерством охорони здоров’я України.

У липні 2020 року Міністерство освіти і науки України спільно з ЮНІСЕФ за сприяння Інституту освітньої аналітики провело онлайн-опитування керівників, вихователів, батьків, діти яких відвідують заклади дошкільної освіти. Воно було спрямоване на з’ясування стану готовності відновлення освітнього процесу в дитсадках в умовах пандемії, а також наявності ресурсів та інструментарію для організації дистанційного та змішаного навчання.

Методологічним підґрунтям рекомендацій від Українського інституту розвитку освіти  стали відповіді респондентів, нормативні документи МОЗ, МОН та Всесвітньої організації охорони здоров’я, а також матеріали, розроблені спільно з ЮНІСЕФ. Ключові завдання та кроки для забезпечення якості освітнього процесу в дитсадках в умовах пандемії COVID-19 представники Українського інституту розвитку освіти підготували для керівників, вихователів та батьків або осіб, які їх замінюють.

Зокрема, керівникам закладів дошкільної освіти рекомендують відстежувати й за потреби інформувати засновників про необхідність забезпечення дитсадків у достатній кількості засобами запобігання поширенню COVID-19 – масками, антисептичними та миючими засобами, безконтактними термометрами тощо.

Керівникам дитсадків також радять поширювати інформаційно-освітні матеріали щодо профілактики захворюваності на COVID-19 серед вихователів, батьків та самих дошкільнят. Необхідним складником якісного освітнього процесу в умовах пандемії є і моніторинг керівником дотримання протиепідемічних заходів педагогами, батьками та дітьми.

Вихователям закладів дошкільної освіти надано, зокрема, такі рекомендації:

здійснювати моніторинг стану здоров’я дошкільнят протягом дня;

організувати зворотний зв’язок з батьками дітей;

формувати бібліотеку онлайн-матеріалів на випадок змішаного навчання;

організовувати час для дошкільнят на свіжому повітрі;

допомагати дітям дотримуватись санітарно-гігієнічних та протиепідемічних правил.

Батькам дошкільнят рекомендують тісно співпрацювати із вихователями, інформувати їх про стан здоров’я дитини, а також сприяти формуванню в них навичок безпечної поведінки загалом та в умовах пандемії зокрема. У рекомендаціях Українського інституту розвитку освіти зібрано більше ніж 20 корисних матеріалів, які допоможуть як батькам, так і вихователям.

Нагадаємо, що на сайті МОН опубліковано огляд показників якісної дошкільної освіти та практичні поради щодо їх впровадження.

За інформацією офіційного вебсайту МОН України: https://mon.gov.ua/ua/news/yak-organizuvati-yakisnij-osvitnij-proces-v-ditsadkah-v-umovah-karantinu-ukrayinskij-institut-rozvitku-osviti-rozrobiv-rekomendaciyi-dlya-kerivnikiv-pedagogiv-ta-batkiv

Frontier - Новая Серия - Шаблоны сайтов